Basecamp

Et av våre ukentlige oppmøtesteder er et område i skogen ved barnehagen vi kaller "Basecamp" Campen ligger bare et lite stenkast fra barnehagen og er et flott aktivitetsområde for barna våre. De eldste møter i skogen en dag i uka, og de minste bruker det ukentlig til sine små utflukter. Her er det yrende fugleliv, naturlekeplasser, vedhugging og bålkos som står på planen.

Hele året igjennom har de tre eldste gruppene oppmøte og henting i basecamp.

Området ligger bare et steinkast unna barnehagen så foreldre benytter den vanlige parkeringsplassen ved levering og henting.

Ved å møte i skogen året igjennom får vi helt andre sanseinntrykk enn ved en "ordinær" skogstur. Frokost foran vedovnen, og en mørklagt skog er spennende. Dette gir oss fantastiske muligheter for samtaler, lek og undring.

I basecamp er aktivitetene anderledes enn i barnehagen. Alt av ordinært leketøy ligger igjen i barnehagen. I skogen bruker vi verktøy, motoriske hinderløyper og ellers det terreng og årstid kan inspirere til.

Rolleleken har et annet innhold her i skogen, og barna lærer å være kreative i sine aktiviteter. Måltider rundt bål eller i den trange hytta gir en helt egen stemning og skaper et unikt samhold på avdelingen.